KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
KURUMSAL VERİ YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönergenin amacı, Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğünün görev, yetki ve sorumluluklarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğünün amaçlarına, görev, yetki ve sorumluluklarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönerge 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu, 124 sayılı Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumlarının İdari Teşkilatı Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamesi ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönergede geçen;
a) Üniversite: Kilis 7 Aralık Üniversitesi’ni,
b) Rektör: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Rektörünü,
c) Sorumlu Rektör Yardımcısı: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü’nün işleyişinden sorumlu olan Rektör Yardımcısı’nı,
d) Senato: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Senatosu’nu,
e) Koordinatörlük: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü’nü,
f) Koordinatör: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörünü,
g) Koordinatör Yardımcısı: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatör Yardımcılarından her birini,
h) Yönetim Kurulu: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu’nu,
i) Danışma Kurulu: Kilis 7 Aralık Üniversitesi Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü Danışma Kurulu’nu
j) Yönerge: Kurumsal Veri Yönetimi Koordinatörlüğü Yönergesini,
k) Birim: Kilis 7 Aralık Üniversitesi’ne bağlı Fakülte, Enstitü, Yüksekokul, Meslek Yüksekokulu, Araştırma ve Uygulama Merkezleri, Kurullar, Koordinatörlükler, Daire Başkanlıkları ve diğer birimleri,
l) Kurumsal Veri: Birimlerde yönetilen verilere ilişkin üst veriyi ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Amacı ve Faaliyet Alanları
Koordinatörlüğün amacı
MADDE 5 – (1) Koordinatörlüğün amaçları şunlardır:
a) Kurumsal stratejiler, yönetsel süreçler ve işlevsel kararlar için gerekli verileri sağlamak ve işlemek,
b) Eğitim, araştırma ve idari iş ve süreçlerde verimliliği, etkinliği ve memnuniyeti artırmak amacıyla, bilgiye hızlı ve güvenli erişim sağlanmasını, tekrarlı veri girişinin engellenmesi ve gereksinim duyulan veriye kaynağından erişim sağlanmasını, kurum süreçlerini desteklemek üzere bilişim sistemlerinin birlikte çalışabilirliğinin sağlanmasını ve tüm kurumsal uygulamalara tek noktadan erişim sağlanması için gerekli olan çalışmaları yürütmek,
c) Verilerin tek bir merkezde toplanması ve yönetilmesi için çevrimiçi çalışan bir süreç tasarlamak,
d) Veriye dayalı kararlar alınabilmesi için konu ve çözüm odaklı raporlar hazırlamak,
e) Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yapılan düzenlemeleri ve sair mevzuat kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmek.
f) Kilis 7 Aralık Üniversitesi ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek veya tüzel kişilerin yürütecekleri büyük veri ve/veya veriye dayalı her türlü istatistiksel çözümleme, analiz, değerlendirme, raporlama, tahminleme, analiz ve analize dayalı çalışmalar gerçekleştirmektir.
Koordinatörlüğün görevleri ve faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Koordinatörlüğün görevleri ve faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite bünyesinde yer alan birimlere ait veri ve bilgi varlıklarının belirlenen kurallar ve yöntemlere uygun olarak; tanımlamak, üretmek, bütünleşik hale getirmek ve yaşam döngüleri süresince kalitesini (doğruluk, bütünlük, güncellik, geçerlilik, gizlilik, erişilebilirlik) sağlamak,
b) Veri sahiplerine, veri kullanıcılarına, veri sorumlularına ve diğer paydaşlara ilişkin süreçlere yönetmek,
c) Kurum içi ve kurum dışı planlara, raporlara, belgelendirmelere, sıralamalara ve göstergelere girdi teşkil edecek veri ve bilgileri oluşturmak,
d) Gerekli plan, program ve uygulamalar geliştirme, yürütme ve değerlendirme faaliyetlerini ilgili birimler ile eşgüdüm sağlayarak yerine getirmek,
e) Üniversite Yönetimi tarafından talep edilen istatistiksel analiz ve raporlama alanlarına katkı sağlamak,
f) Stratejik Plan ve Kalite süreçleri kapsamında yapılacak analizleri gerçekleştirmek,
g) Üniversite veri altyapısının oluşturulması ve sürekliliğinin sağlanmasına katkı sağlamak,
ğ) Üniversite, bilimsel kuruluşlar, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile gerçek ve tüzel kişiler tarafından uygulanacak anketlerin tasarımı ve değerlendirilmesi konularında ücretli/ücretsiz katkı sağlamak,
h) Kamuoyunu bilgilendirici tanıtım ve benzeri etkinlikler yapmak veya bu tür etkinliklere katkı sağlamak,
ı) Üniversite öğrencilerini, Koordinatörlüğün faaliyet alanlarında araştırma yapmaya yönlendirmek ve araştırmalarına katkı sağlamak,
i) Faaliyet alanlarına giren araştırma ve çalışmaları yürütmek üzere çalışma grupları oluşturmak,
j) Araştırma, inceleme ve eğitim çalışmalarında yerli ve yabancı uzmanlardan yararlanmak,
k) Üniversite öğretim elemanlarına araştırma/geliştirme faaliyetlerinde yardımcı olmak üzere istatistiksel analiz, yorumlama ve raporlama hizmeti sağlayarak disiplinler arası çalışmalar yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koordinatörlüğün Organları ve Görevleri
Koordinatörlüğün organları
MADDE 7 – (1) Koordinatörlüğün organları şunlardır:
a) Koordinatör
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Koordinatör
MADDE 8 – (1) Rektör tarafından Üniversite öğretim üyeleri arasından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Koordinatör tekrar görevlendirilebilir. Koordinatör gerektiğinde Rektör tarafından görevden alınabilir. Koordinatörün görevden alınması veya görev süresini doldurmadan görevden ayrılması durumunda, aynı usulle yeni bir Koordinatör görevlendirilir.
Koordinatörün görev ve sorumlulukları
MADDE 9 – (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğü temsil etmek ve yönetmek.
b) Koordinatörlüğün amaç ve politikalarına uygun plan ve programları hazırlamak ve yürütmek.
c) Rektör ya da Sorumlu Rektör Yardımcısının katılamadığı Yönetim Kurulu ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek ve alınan kararları uygulamak.
ç) Koordinatörlüğün bütçe önerilerini ve personel ihtiyacını belirleyip Yönetim Kuruluna sunmak.
d) Araştırma ve proje çalışma ekipleri oluşturmak.
e) Koordinatörlüğün yıllık çalışma programını ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayıp Yönetim Kuruluna sunmak.
f) Gerekli durumlarda Üniversite dışındaki kurum veya kişilerle de iş birliği sağlamak, ortak çalışmalar yapmak.
Koordinatör yardımcısı ve görevleri
MADDE 10 – (1) Üniversitenin öğretim elemanları arasından seçilen iki kişi, Koordinatör tarafından Koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere, Rektörün onayına sunulur. Koordinatörün görevi sona erdiğinde Koordinatör yardımcılarının da görevi sona erer.
(2) Koordinatör yardımcıları, Koordinatör ile iş birliği içerisinde Koordinatörlüğü idare eder, Koordinatörün vereceği görevleri yapar, Koordinatörün olmadığı zamanlarda Koordinatörlüğü temsil eder.
Yönetim kurulunun oluşumu
MADDE 11 – (1) Yönetim Kurulu; Koordinatörün teklifi, Rektörün onayı ile seçilen 4 (dört) öğretim elemanı olmak üzere Kurulun daimî üyeleri olan i) Rektör, ii) Sorumlu Rektör Yardımcısı ve iii) Koordinatör olmak üzere toplam 7 (yedi) üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süreleri üç yıldır. Görev süresi dolmadan ayrılan veya altı aydan fazla Üniversite dışında görevlendirilen bir üyenin yerine, aynı usulle görevlendirme yapılır. Görevi sona eren üyeler tekrar görevlendirilebilir.
Yönetim kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Koordinatörlüğün faaliyetleri ve yönetimi ile ilgili konularda karar almak,
b) Bir önceki yıla ait faaliyet raporunu ve bir sonraki yıla ait çalışma programını değerlendirmek ve Rektörlüğe sunmak,
c) Danışma Kurulundan gelen önerileri incelemek ve karara bağlamak,
d) Koordinatörlüğün faaliyet alanları ile ilgili yapılan her türlü iş ve işlemleri denetlemek, gerekli gördüğünde uzmanlar aracılığıyla yapılan çalışmaların bilimsel ilkelere uygunluğunu denetletmek.
e) Koordinatörlüğün çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
f) Koordinatörlüğün yatırım, plan ve bütçe tasarısını hazırlamak, onaylanmak üzere Rektöre sunmak.
g) Eğitim, uygulama, araştırma, hizmet üretimi ve yayım konularındaki istekleri değerlendirip önerilerde bulunmak.
h) Gerekli hallerde Koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili geçici ihtisas grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
i) Koordinatörün; Koordinatörlüğün yönetimi ile ilgili getireceği konuları değerlendirerek karara bağlamak.
İhtisas grupları ve görevleri
MADDE 13 – (1) İhtisas gruplarının sayısı, kuruluş ve çalışma konuları Yönetim Kurulu tarafından ilgili öğretim elemanlarının uzmanlık ve çalışma alanları esas alınarak belirlenir. Bu gruplarda tam zamanlı veya gerek duyulduğu zaman ve sürede personel çalıştırılabilir. Grupların kuruluş ve çalışma yöntemleri Yönetim Kurulu tarafından hazırlanan esaslar çerçevesinde belirlenir.
(2) İhtisas gruplarının görevi; Koordinatörlüğün faaliyetlerindeki uzmanlık alanlarına göre projeleri gerçekleştirmektir.
Danışma kurulunun oluşumu
MADDE 14 – (1) Danışma Kurulu; Üniversite bünyesinden ve diğer gerçek veya tüzel kişilerden Yönetim Kurulunun önerisi ve Rektörün onaylayacağı en çok 4 (dört) üyeden oluşur. Danışma Kuruluna Rektör, Rektörün katılamadığı toplantılara Sorumlu Rektör Yardımcısı başkanlık eder. Toplantılara, Rektör ya da Sorumlu Rektör Yardımcısının katılamadığı durumlarda Koordinatör başkanlık eder.
(2) Danışma Kurulu yılda en az bir kez toplanır. Gerektiğinde Koordinatörün çağrısı üzerine toplanabilir.
Danışma kurulunun görevleri
MADDE 15 – (1) Danışma Kurulunun görevleri, Koordinatörlüğün faaliyet alanları ile ilgili genel politikayı belirlemek ve çalışma alanları hakkında görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel ihtiyacı
MADDE 16 – (1) Koordinatörlüğün personel ihtiyacı, Koordinatörün önerisi üzerine 2547 sayılı Kanunun 13’üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Harcama yetkilisi
MADDE 17 – (1) Koordinatörlüğün harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini, Koordinatöre devredebilir.
Hüküm bulunmayan haller
Madde 18 – Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hükümleri ile Senato ve Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19 – (1) Bu Yönerge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20 – (1) Bu Yönerge hükümlerini Kilis 7 Aralık Üniversitesi Rektörü yürütür.